torstai 16. toukokuuta 2013

Näytä mulle missä sullon rusketusraidat

 Mulla on ainakin olkapäissä. Tuli oltua tänään taas melkeen koko päivä ulkona, kun tein hommia tuon meidän pihan kanssa et saa sen joskus vihdoin ja viimein kuntoonkin. Siinä tuli hieman saatua liikaakin aurinkoa ja sen jälkeen sai ruveta rasvaileen punottavia olkapäitä.
Istuttelin sipuleita takapihalle jonka jälkeen siivosin viellä mun kukkapenkin oikeen siistiks ja laitoin kukille vähän uutta multaa. Kovasti oottelen jos tänä kesänä jopa kukkisikin jotain tuolla takapihan kukkapenkissä, kun ei ole vielä ehtinyt kukkimaan kunnolla. Samalla laitoin mun sireenille vähän multaa myöskin ja kasteltiin kaikki noi meitin istutukset.

 Sami bongas takapihalla touhutessa tämmösen hauskan vihreen pikku perhosen, jotenka mä juoksin sitten äkkiä hakeen kameraa ennenkö se päättää lähtee taas lentoon ja onnistuin jopa pari kuvaa siittä nappaamaan. Tää jälkimmäinen ei kyllä niin hyvin onnistunu mitä oisin toivonu, mut väri näkyy hyvin. Takapihan istutukset kuntoon saatuani suunnistin kottikärryjen kanssa etupihalle haravoimaan.

 Etupihan haravoituani loppuun päätin vihdoinkin leikellä ne hemmetin rumat pensaat mitkä siinä etupihan nurmikon reunalla on. Niitä ei oo varmaan kukaan hoitanu ennenkö mä muutin tänne, joten voitte kuvitella kuinka hirveen näköset ne oli.
Taloyhtiön omat oksasakset oli tietenkin tylsääkin tylsemmät, joten aika ähertäminen siinä oli että sai kaikki ne paksuimmatkin oksat niistä pensaista katkastua. Kovana voimanaiesena selvisin kuitenkin siitäkin hommasta, kun en vaan antanu periks niin sai pensaat kyytiä. Huomenna on kyllä varmaan kädet kipeet sen ähertämisen takia, mutta onpahan nyt pensaat leikattu vaikkei niistä kyllä kovin kauniita saanut tehtyä. Nooo kaippa se siittä sitten josksus kun ne taas vähän tuosta kasvaa.

Kuten varmasti huomasitte niin kuvissa vilisee jotain pieniä kaljuja rottia xD
Kyllä, meille on nyt sitten vihdoin syntynyt niitä paljon odotettuja hiiri vauvoja ja tänään kävin niistäkin nappaamassa pari kuvaa samalla, kun laittelin kaikille jyrsimille vedet ja ruuat.
Kaiken tuon ulkona ahertamisen jälkeen minä siis ruokin vielä kaikki jyrskät sisällä, laitoin kaikille pahveja silputtavaksi ja siivosin jopa pari isoa terraariotakin.
Oonpas ollu ahkerana nyt =)

Viime aikoina oon kyllä ollu jotenkin muutenkin kauheen touhukas ja tehny ihan hirveesti hommia täällä kotona ja varsinkin tuolla pihalla. Samille jo kerran sanoinkin et oon varmaan tullu hulluksi, kun Lohjan reissun ja aikasen aamu herätyksen jälkeenkin mä tein viellä yli 4 tuntia hommia takapihalla. Ehkä se on tää kesä mistä saa niin kauheesti virtaa tehä kaikenlaista.

Tuossa illalla vielä päätettiin grillata tän kesän ekat makkarat omalla pihalla.
Ollaan kyllä grillailtu monet kerrat jo, muttei vielä kertaakaan täällä kotona omassa pihassa. Aina ollaan oltu joko mun vanhemmilla Suinulassa tai sitten Samin äidillä Koskella, kun ollaan grillailtu.
Jeps, mutta siinäpä tämän päivän tärkeimmät kuulumiset.

Kiitos ja Kumarrus

-Ansku-

5 kommenttia:

  1. ihana toi alin kuva nakista <3. Taidekuva perhosesta (:

    -Eve

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Eve =)
      Mä tykkäsin iteki tuost alimmasta hiiri kuvasta, kun toi yks pikkunen on punanen kuonon pää suoraan kamereen päin nii se oli jotenkin niin lutunen <3
      Näistä tulee lisää kuvia sitten jossain vaiheessa, kun hieman kasvavat.

      -Ansku-

      Poista
  2. Kuvaamasi perhonen on kangasperhonen, Suomen yleisin päiväperhonen. Sillä on hyvin kauniin väriset vihreät siipien alapinnat, mutta yläpinnat ovat tumman ruskeat. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tiedosta =) Minä itse kun en noita kaikkia perhosia tunnista niin on se hyvä että joku tunnistaa =)

      -Ansku-

      Poista

Jätä minulle palautetta.

Kiitos & Kumarrus
-Ansku-