keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

125 vuotta ja nyt se päättyi

 Meidän takapihalla on ollut aina todella iso mänty keskellä pihaa, joka on häirinny mua siitä asti, kun muutin tähän asuntooni joskus 4 vuotta sitten. Muutosta asti olen odottanut kuin kuuta nousevaa että joku tulisi kaatamaan sen pois ja monta kertaa on taloyhtiön puheenjohtaja kertonut että "ensi syksynä ne puut kaadetaan", mutta sitten se on aina syystä tai toisesta lykkääntynyt.

 Niinkuin monet ovat ehkä uutisista lukeneet tai kuulleet niin meillä oli täällä Hallissa aivan järkyttävä myrsky viime torstaina, kun trombi vei Petrian kopterihallista katon ja pyyhälsi ihan tuosta meidän takapihalta kaataen mennessään paljon puita. Tämä meidän takapihan suuri mänty ei kovasta myrskystä huolimatta kaatunut vaan kallistui aivan vinoon juurten noustessa maasta. Ihme kyllä mänty pysyi silti pystyssä.

 Tuosta myrskystä lähtien olen odottanut metsuria pistämään puun nurin ennenkuin se päättää kaatua omia aikojaan ties minne ja tänään tuli viimein kaksi ystävällistä ja mukavan oloista metsuri miestä puita kataamaan.
Oli sen verran taitavia miehiä että saivat puun nurin ilman että mun pitkin pihaa istuttamani marjapensaat eivät kärsineet puun nurin rysähtämisestä minkäänlaisia vahinkoja ja mun aitakin säästyi juuri ja juuri vahingoilta, kun mänty rysähti nurin aivan tuon meidän aidan vierestä.

Nyt saadaan odotella kuulemma elokuuhun asti että joku tulee keräämään nuo kaadetut puut pois, jotenka tuo mänty taitaa "koristaa" meidän nurmikkoamme tuossa aika pitkäänkin ennenkuin päästään rakentamaan 3 vuotta sitten purettu aita tuonne päätyyn takaisin.  Ihan mielenkiinnosta kävin laskemassa vuosirenkaista niin oli tuo mänty ehtinyt töröttää tuossa jo huimat 125 vuotta! 
Huiman pitkä aika etten sanos.


Kiitos ja Kumarrus
-Ansku-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä minulle palautetta.

Kiitos & Kumarrus
-Ansku-